Topdog, tydliga & trygga processer för Sökmotoroptimering 2024!

  • Ordning och reda i ert SEO-projekt
  • Datadriva, Tydliga och mätbara mål
  • Beprövad och gemensam process
  • Sökoptimering anpassad efter era omständigheter

 

SEO

Läs mer här vad sökmotoroptimering är, varför det är viktigt för svenska företag och hur man lyckas med SEO-projekt.

Kontakta oss idag

Rating Rating Rating Rating Rating 5.0 / 5.0

20 kundomdömen

Topdogs SEO-tjänster

left arrow right arrow

Det svåra med Sökmotoroptimering

Det svåra med sökmotoroptimering är inte att veta hur Google fungerar, det är att genomföra sökmotoroptimering och uppnå önskat resultat, oftast konverteringar. 

Att sökmotoroptimera en webbplats för sökmotorer är svårt eftersom SEO består av fyra olika områden: teknik, innehåll, användarupplevelse och externa länkar. Få individer och företag är skickliga inom alla dessa discipliner.

Inte heller företagen är redo att genomföra förändringar som sträcker sig mellan olika avdelningar, De flesta företag har olika avdelningar som hanterar de olika aktiviteterna och de är dåliga på att synkronisera sig. Ibland kan det till och med vara så att olika avdelningar inom samma företag ansvarar för olika delar av webbplatsen. Det kan till exempel leda till att olika SEO-byråer är inblandade i samma webbplats.

Dessutom är det vanligt att andra företag är involverade. Det kan tex  vara konsulter inom innehåll, teknik, konvertering, webbanalys eller design.

Det är på grund av denna, komplexa, organisation kring en webbplats som svenska företag inte alltid lyckas så bra med sin sökordsoptimering. Därför är det svårt för nästan alla svenska företag att genomföra och lyckas med SEO. Det är detta problemet, genomförande av sökmotoroptimering, som Topdog anser sig vara riktig vass på att lösa.

Nedan har du fler anledningar till varför svenska företag inte lyckas med sin hemsida i Google:

  • För låga budgetar när man köper SEO tjänster.
  • Sökoptimering som inte är integrerad i verksamheten
  • Bristande engagemang från ledningen
  • Oregelbundna och otydliga mätningar och kalibreringar
  • Bristande helhetssyn i SEO-ansträngningen
  • Ingen planering
  • Bristande förståelse hos kunden om varför vissa förändringar måste prioriteras och genomföras.
  • För mycket fokus på korta kampanjer och ovilja att göra långsiktiga investeringar.

Hur genomför Topdog ett SEO-projekt

Nedan ser du en översikt av Topdogs process för bra sökordsoptimering, som är en klassisk projektprocess. Vår process bygger på insikt, planering och genomförande. Ofta är Topdog den som genomför och driver projekten.

  • Insikt är viktigt för att beslutsfattare i företagen ska kunna fatta rätt beslut. Ingen fattar rätt beslut utan att först förstå varför.
  • Planering av Google optimering är en nödvändighet i kundens komplexa organisation.
  • Genomförande av bra SEO kräver att många detaljer fungerar tillsammans.

 

Hur Topdog genomför seo project

Skillnader mellan Topdog och andra SEO-byråer:

  • Vi lägger 15-20% av projektets resurser på insikt och planering. Anledningen till det är ingen ändrar sig utan att först veta varför. Utöver det, om planering saknas, kommer man ej kunna genomföra projektet inom den angivna tidsramen.
  • Senioritet. Alla SEO-konsulter hos Topdog har +10 års erfarenhet av SEO, Content och internationella SEO-projekt.
  • Det personliga engagemanget. Detta då att genomföra SEO-projekt, med många deltagare och resursbrist, kräver det stora extra av oss.
  • Hos Topdog är det experten som driver förbättringar av er SEO. Inga juniorer, key accounts eller projektledare.
  • För att åstadkomma förändring behöver man anpassa sig till kundens förutsättningar. Topdogs sökexperter är duktiga på att anpassa sig, då om man ej gör det, genomför man inga förbättringar av er sökoptimering.
  • Topdog har tydliga och beprövade processer för att förbättra er sökoptimering.
  • Topdog är vana att automatisera processer, dvs mindre manuellt duttande. Vi löser problem mha teknik.
  • Vi småduttar inte med er SEO och hoppas att det fungerar utan har  en tydlig genomprocess. Processen tar Er till toppen av Google
  • Det är ordning och reda i ert SEO projekt.

SEO-case som riktmärke på SEO-projektet

För att det ska fungera i verkligheten gör vi ofta business case tillsammans med våra kunder. Det beror på att det i praktiken inte fungerar att generellt applicera  Vi på Topdog har lärt oss att alltid tillsammans med kunden peka ut en tydlig riktning. Detta gör att vi inte utesluter kundens organisation i vår genomförande. Exempel på inriktningar kan vara förbättringar av varumärkes- och kategorisidor hos en e-handlare.

Dessa case ska besvara följande frågor:

  • Värde, ofta i form av trafik och konverteringar
  • Inriktning och berättelse, det vill säga hur detta kommer att manifesteras på webbsidan.
  • Åtgärder som behöver vidtas inom teknik, content, användarupplevelse och länkar.
  • Hur man arbetar tillsammans
  • Resursåtgång, både externt och internt
  • Risker

 

Varför anlitar företag Topdog SEO?

  • Senioriteten och expertisen hos Topdogs konsulter. SEO-experter hos Topdog besitter en erfarenhet på minst 10 år av arbete med SEO, internationellt.
  • Hos Todog arbetar du direkt med en SEO-konsult, utan några mellanhänder, som projektledare eller key accounts
  • Det personliga engagemanget är en central del av Topdogs verksamhet.
  • Topdogs SEO konsulter har en tydlig process för att genomföra SEO och content.
  • Topdog SEO specialister är  skickliga på att driva och hantera SEO projekt, vilket resulterar i bestående förändringar.
  • Topdogs sökmotoroptimerare är särskilt duktiga på genomföra teknisk SEO och content.
  • Topdog experter anpassar sig utmärkt till olika omständigheter hos våra kunder.
  • Med hjälp av Topdog kan man snabbt skala upp content, teknisk SEO och automatisering.
  • Kunskapsöverföring. En bieffekt av vår projektprocess är kunskapsöverföring till kundens medarbetare.

 

Med Topdogs SEO-process kommer du att hamna där du vill Google. Då vi tillsammans skapat insikt blir problemen på vägen är färre. Om du har insikt i hur och varför du bör göra SEO blir det lättare att addera rätt mängd resurser. 

Effekt av Topdogs sökoptimering

Nedan är ett axplock av de SEO-projekten som Topdog genomfört de senaste 5 åren:

Från finansbranschen. Klickkostnaden i Google Ads är ca 300 SEK/klick för detta företag

Utvecklingen i Google för ett bolag som förmedlar lånUtvecklingen i Google från en av Topdogs kunder i finansbranschen

Ett B2B företag. Utmaningen för b2b företag inom sökordsoptmiering är att skapa upp content marketing och få ut mycket content i Google.

Utvecklingen i Google för ett b2b företag som Topdog genomfört SEO förLyckad B2B SEO

Nedan är från ett SEO projekt vi genomfört åt ett stort svenskt globalt företag. Det som är speciellt med detta projektet är att det innehöll en stor del automatisering av innehåll. Vi skapade +25000 nya sidor mha teknik. Vi jobbade med 4 av deras varumärken.

SEO case b2b och utveckling i GoogleI bilden syns tydligt när vi lanserade lösningen och effekten i Google.

Vad tycker Topdogs kunder om att jobba med oss?

Topdog har genomfört +100 SEO och content projekt i +10 länder sedan vi startade. Längre ned på sidan finner ni nästan 30 åsikter om Topdog.

Nedan berättar Anders Sjöberg på Anticimex om sin upplevelse av att genomföra sökordsoptimering med Topdog internationellt.


Carl Pilo Kart från Snusbolaget berättar hur det är att göra sökoptimering i Google, med Topdog.


Ruth Länsman på Ambea om sin upplevelse av  att arbeta medTopdog


Nu när du bättre förstår vad vi gör, hur vi tänker inom sök och varför våra kunder anlitar oss kanske du vill kontakta oss och låta Topdog sökoptimera din websida. Du är välkommen att mejla till Christian Rudolf[email protected] eller slå en signal på telefonnummer 0708 14 08 33. Vi hörs!

 

Våra kunder

Varför är SEO viktigt?

SEO i kundresan

Varför investerar företag i sökoptimering?

En anledning är att det i svenska Google görs omkring 50–70 miljoner sökningar varje dag i Sverige och i ca 10 % av fallen har användaren pengarna i handen och är redo att spendera dem. Genom att sökmotoroptimera sajten ökar sannolikheten att de hittar till just dig. Men det finns naturligtvis fler värdefulla anledningar.

SEO genererar trafik och sälj

Den vanligaste anledningen till att många gör SEO är att de vill öka trafiken till sajten och nå fler kunder. 

Skapar återkommande kunder

När dina kunder Googlar och hittar dig gång på gång blir det mycket enklare att sälja mer till dem.

Gör dig mer relevant

Om du inte finns i topp 10 eller topp 5 i Google är du inte så relevant inom det du gör.

Ökar varumärkeseffekten

Ju mer tid dina besökare spenderar på din sajt, desto mer varumärkeseffekt får du. Det samma gäller antalet sidor de besöker och läser.

Engagerar Googles användare

När användarna hittar ditt innehåll kan du engagera dem.

Ökar delningen av innehåll i sociala medier

När du lockar fler besökare till ditt innehåll och det uppskattas får du fler delningar i sociala medier.

Attraherar länkar från andra sajter

De som är aktiva på nätet letar ofta efter bra innehåll att länka till. Om de hittar ditt innehåll när de googlar kan det leda till att de länkar till din sajt.

Topdogs referenser

Lämna omdöme
  • 🎩 Hur gör Topdog sökmotoroptimering 2024?

    SEO är avancerat då det består av teknik, content, externa länkar och användaruppelvelse. För att få sökmotoroptimering att generera bra ROI, behöver man göra alla fyra aktiviteterna. Vi har en tydlig genomförande process du kan läsa om på denna sidan.

  • 🐾 Hur ser Topdogs process ut för sökmotoroptimering

    Processen för sökmotoroptimering handlar om att förbättra teknik, länkar, content och användarupplevelse. Klicka på denna länken och läs mer om vår tydliga genomförande process av dessa fyra aktivieter.

  • 👓 Vad är sökmotoroptimering

    SEO är content, länkar, användarupplevelse och innehåll. Utöver det är genomförande förmåga viktigt. Då det lätt blir komplext med när du har fyra faktorer att förbättra.

  • 💵 Varför gör man sökmotoroptimering?

    När man får sökmotoroptimering rätt är det oftast den billigaste och bästa marknadsföringen du kan göra