Google lanserade under våren funktionen ”Popular Products”. Detta är en funktion som (oftast) gör att dina produkter syns i ett block av relevanta produkter på första sidan av Googles säkresultat. Därmed kan du använda funktionen för att få dina produkter på första sidan utan att göra tunga SEO-investeringar.
Exempel på hur funktionen Popular products ser ut i sökresultat för sökordet ”bastu”, här ligger funktionen överst i sökresultat, direkt under annonserna. Detta är ett bra exempel på hur Popular products kan vara en genväg till toppen för er.
I vårt webbinarium om popular products kommer du lära dig:
- Vad är Popular products och vilka varianter finns det?
- Hur vanligt är Popular products i Sverige?
- Vilken betydelse har Popular product för ehandlare?
- Hur mäter man Popular products?
- Hur optimerar man mot Popular products?
Effekter av webbinariet:
- Lättare få ditt produktinnehåll att synas på sökningar med hög konkurrens
- Du kan få mer plats på topp 10 för värdefulla ehandelssökningar i Google
- Du håller dig uppdaterad om vad som händer i Google
- Du kan bättre allokera dina budgetar för SEM och SEO
Detta webbinarium är värdefullt för personer med följande yrkesroller:
- Marknadschef
- CMO
- VD
- Medlem i ledningsgruppen
- E-handelsansvarig
- Operativt ansvarig (COO)
- Digitalt ansvarig
- Growth- och tillväxtansvarig
- Contentansvarig
- Och du som vill ha ut mer av din SEO-byrå än bara länkar
Vanliga frågor och svar om Topdogs SEO & content-webbinarier
-
Får jag presentationen skickad till mig?
Du får både en presentation och en video skickad till dig.
-
Om jag missade webbinariet, gör ni det vid ett annat tillfälle?
Är du anmäld skickar vi videon och presentationen till dig.
-
Har ni frågestund i webbinariet?
Ja, vanligen är det ca 30 min webbinarie, 20-25 slides. Därefter öppen frågestund.
-
Hur lång tid tar era SEO-webbinarier?
Vi brukar prata i 20-30 min, därefter är det frågor.
-
Var hittar jag era andra webinarier?
Här https://topdog.nu/seo-videor/