Vad en VD behöver veta om hur man gör ett SEO-projekt!

Av |

 

SEO som ett Case

Idag ska vi prata om vad man behöver veta om SEO för att fatta bra beslut. Vi på TopDog ser SEO som ett Case, ska man bygga ett Case behöver man veta;

 

  • Vad man skall göra
  • Hur det skall göras
  • Vem som skall göra det
  • När skall det göra
  • Värde av projektet
  • Risker

 

Utförandet av sökmotorprojektet

Som beslutsfattare för ett SEO projekt bör man veta vad man ska göra, och hur man tillsammans med sin kund ska genomföra projektet. När man vet “vad” och “hur” så kan man börja diskutera och tilldela ansvar. Om man vill använda sig av en extern contentbyrå eller webbyrå är uppgiftshantering väsentlig, då man kommer ha allt fler involverade. Hur man än vill jobba så är det alltid viktigt att ha en rimlig tidsplan.

 

Värde  av SEO är viktigt

För att en beslutsfattare ska kunna ta ett insiktsfullt beslut måste man såklart veta värdet av SEO:n, detta för att kunna prioritera mellan andra projekt.

 

Risker inom SEO-projektet

Alla projekt har en risk. För att minimera risken så bör man tidigt skapa sig en god uppfattning om vart problem kan uppstå genom projektet. En planering krävs för att hantera möjliga uppkommande problem på vägen.

 

Insiktsfullt beslut kring SEO

Först när man gått igenom alla dessa steg kan man fatta ett insiktsfullt beslut. Som med alla välplanerade projekt så finns en större sannolikhet för bättre resultat när ledningen fattar ett insiktsfullt beslut om projektet

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!
  • iab sweden
  • webbdagarna
  • internetworld
  • DAGENS MEDIA
  • DiGital
  • BREAKIT