Native-annonsering

  • Ordning och reda i ert annonsarbete
  • Tydliga, datadrivna och mätbara resultat
  • Beprövad och smidig process
  • Agila metoder som anpassas till er situation
  • Nå en större publik med native-annonsering

Kontakta oss idag!

Rating Rating Rating Rating Rating 5.0 / 5.0

25 kundomdömen

Behöver du hjälp med en native-annonsering?

  • Kontakta oss

    Kontakta oss för mer information om native-annonsering.

  • Möte

    Vi bokar in ett möte och diskuterar hur vi kan hjälpa er.

  • Analys

    Vi gör en analys utifrån er unika situation.

  • Offertering

    Vi lämnar ett projekt- & kostnadsförslag.

Vill du sprida ert företags budskap till en bredare publik? Native-annonsering är en annonsform där er produkt eller tjänst presenteras i en redaktionell kontext – utan att uppfattas som alltför säljande. Topdog hjälper er att producera native-annonser som går i linje med er strategi för content marketing.

  • Öka räckvidden på företagets artiklar
  • Smidig process som anpassas efter era förutsättningar
  • Datadrivna strategier
  • Tydliga och mätbara resultat

Vad är native-annonsering?

Native-annonsering är en digital annonsform som innebär att annonsen är utformad som en redaktionell artikel. Artikeln publiceras sedan på en medieplattform, till exempel Aftonbladet, där den smälter in bland det övriga innehållet. Det som skiljer native artikeln från en vanlig artikel är att den är märkt med ”sponsrat innehåll” så att användaren ska vara medveten om att det är en annons. Eftersom många användare ser native-annonsering som content är de generellt sett mer öppna för att läsa artikeln – särskilt om den råkar handla om ett relevant och engagerande ämne. Nyckeln till lyckad native-annonsering är därför att skapa artiklar som tilltalar de läsare som besöker den aktuella plattformen. På så sätt får läsaren både en bättre bild av ditt varumärke och kan dela vidare artikeln till bekanta med samma intressen.

När passar native-annonsering?

Native-annonsering passar alla kategorier av marknadsföring, oavsett om målet är att informera, konvertera eller endast fungera som varumärkesbyggande kommunikation. Det behöver dock finnas en tydlig tanke och strategi bakom varje artikel för att den ska driva potentiella kunder att ta ett eller flera steg framåt i kundresan. Det krävs därför en del arbete för att annonsen ska skapa det värde som önskas i form av mer trafik och fler konverteringar.

Så producerar Topdog native-annonser

  1. Planering

Vi börjar med att boka in ett möte där vi diskuterar vilka resultat ni vill nå med projektet. Tillsammans tar vi fram ett koncept och en handlingsplan för hur det ska realiseras.

 

  1. Samverkan med övrig marknadsföring

För att bilden av ert varumärke ska kännas enhetlig behöver native-annonseringen och er befintliga content marketing-strategi samverka sömlöst. Vi kommer därför behöva information om er verksamhet, era produkter och riktlinjer för content för att kunna producera högkvalitativt material.

 

  1. Produktion

Vi sammanställer information och riktlinjer i textspecifikationer som våra skribenter använder sig av sig av när de producerar texterna. När texterna har granskats och feedback implementerats är de redo att publiceras.

 

  1. Mätning

Därefter är det dags att utvärdera hur kampanjen fungerar och om den har fått önskad effekt. Beroende på vad ni vill uppnå tittar vi på mätetal såsom CTR (click through rate), hur länge användarna stannar på sidan, interaktioner, unika besökare, sidvisningar och konverteringar.

 

  1. Uppföljning & förbättring

Utifrån utvärderingen följer vi upp och förbättrar artikeln. I vissa fall kan det handla om att justera tema eller utseende, i andra kan det vara att vidta åtgärder som exempelvis ökar konverteringsgraden.

 

  1. Rapportering

Vi sammanställer resultatet i en rapport. Utöver att redovisa data kring kampanjens uttalade mål, som ökad konverteringsgrad, inkluderas det som vi har lärt oss om era användare så att ni kan använda den informationen framöver.

Vilka företag kan gynnas av native-annonsering?

Så gott som alla företag kan gynnas av native-annonsering förutsatt att den avsedda målgruppen ser artikeln som givande. Om du funderar på om native-annonsering kan vara något för ditt företag är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Topdog. Vi är contentbyrån som hjälper dig att producera annonser som driver mer trafik till din sajt och leder till fler konverteringar.

 

Våra kunder

Varför ska du anlita Topdog för native-annonsering?

Vi på Topdog erbjuder

  • Trygga och tydliga processer för native-annonsering
  • Tydlig redovisning av analysresultatet
  • Anpassning till er situation och era processer
  • Genuint intresse för er som kund och er affär
  • Anpassning efter era förutsättningar
  • insikter som  leder till resultat
Varför anlita Topdog

Omdömen

Lämna omdöme