Blogg

  • Google-strategin som branschen hyllar
    Christian Rudolf
    mars 15, 2019

    Google-strategin som branschen hyllar

    Försäkringsbolaget Svedeas Google-strategi hyllas av branschen. Med vad är egentligen hemligheten bakom bolagets spurt i synlighet?   Arkitekten bakom den branta kurvan finns på Topdog SEO. - Det här bevisar hur viktigt det är med en process som levererar verklig förändring och därmed bättre SEO, säger Christian Rudolf på Topdog.   Att öka synligheten med 150 procent på bara några månader imponerar så klart. Ännu mer när det gäller en bransch som domineras av ett fåtal stora företag med stora plånböcker. Försäkringsbolaget Svedea är en uppstickare som med bara åtta års historia slåss mot betydligt större och mer väletablerade konkurrenter.
  • Googles vagga byggdes i lego
    Christian Rudolf
    mars 4, 2019

    Googles vagga byggdes i lego

    Googles första serverhall byggdes i lego. Och färgerna på legobitarna går igen än idag – i Googles logga och i Googles moderna serverhallar. Jo, det är sant. Googles första serverhall byggdes faktiskt i Lego. Samma färgglada klossar som barnen använder för att skapa framtidens underverk. Eller, det var väl ingen hall precis, men väl ett skåp. Googles första serverskåp. Det byggdes delvis av Lego. Det är sant. Googles första serverskåp Det är 1996, och Googles blivande grundare vill testa sin nya rankningsalgoritm på verkliga webbsidor. Redan då krävs massor av lagringsutrymme för att hålla koll på alla länkar kors och
  • Nya sajten- kalas eller sjunkbomb?
    Christian Rudolf
    januari 12, 2019

    Nya sajten- kalas eller sjunkbomb?

    Klart att alla företag vill satsa på en ny och het webbsida. Men risken är att festen kommer av sig när Googletrafiken helt plötsligt störtdyker. Allt för många stora företag glömmer bort sina värdefulla länkar när ett nytt digitalt skyltfönster ska upp. – Det finns många rätt skrämmande exempel på misslyckad migrering, säger SEO-experten Christian Rudolf. Att webben är den främsta kontakytan mot kunderna är självklart för de flesta företag idag. Och lika klart är det att din sida ska kännas fräsch, aktuell och lockande. Många dyra slantar rinner därför ner i byråernas fickor när det handlar om design och
  • Hur lång är Longtailen i Google?
    Christian Rudolf
    januari 5, 2019

    Hur lång är Longtailen i Google?

    Google är världens största frågebesvarare & sökmotor för content. Ni kan se det genom storleken på longtailen. Enligt Ahrefs keyworddatabas får +90% av alla orden färre än 10 sökningar i månaden. (se bild nedan. Detta är konsekvensen av att många människor lärt sig att gå till Google för att få svar på ALLA sina frågor. För Google blir det därför viktigt att kunna besvara dessa frågor & det kan de ej göra utan din hjälp. Det är nämligen du eller företaget du jobbar för som skall skapa detta innehållet & besvara frågorna. Google behöver din hjälp för att besvara frågorna.
  • Därför bör du anlita en SEO-Byrå
    Christian Rudolf
    december 27, 2018

    Därför bör du anlita en SEO-Byrå

    Christian berättar om varför du bör anlita en SEO-byrå och förklarar tre viktiga faktorer som är med och avgör. Transkribering av video: Varför de flesta bolag bör anlita en SEO-byrå Idag ska vi prata om varför jag tycker att de flesta bolag bör anlita en SEO-byrå.Det faktum att du har en egen person som kan SEO är faktiskt inte ett argument för att inte även anlita en byrå . Anledningen till detta är att byråer kommer med ett antal speciella benefits; Jobba löpande mot toppen av Google En byrå jobbar löpande mot toppen för många kunder hela tiden, och det
  • Vad är skillnaden mellan Adwords & SEO
    Christian Rudolf
    december 27, 2018

    Vad är skillnaden mellan Adwords & SEO

    Det få tänker på är att processen SEO och processen Adwords är mycket olika, trots det köper man tjänsten från samma byrå. Idag förklarar vi skillnaden och varför du som köpare kanske bör anlita olika byråer, även om det ställer större krav på dig som köpare av söktjänster.   Idag ska vi prata om skillnaden mellan AdWords och SEO! Den uppenbara skillnaden är ju att för AdWords betalar du Google och SEO gör du antingen själv eller så anlitar du en SEO-byrå för att hjälpa dig. Men en mer väsentlig skillnad mellan AdWords och SEO är att inom AdWords köper