B2B-SEO med Topdog

  • Ordning och reda i ert B2B SEO projekt
  • Datadrivna, tydliga och mätbara mål för lead-generering
  • Beprövad och gemensam process
  • Anpassad efter era omständigheter

 

 

Kontakta oss idag!

  • 0708 140 833
  • Sankt Eriksgatan 37A, 112 34 Stockholm
  • Måndag – Fredag | 09:00 – 18:00
Rating Rating Rating Rating Rating 5.0 / 5.0

11 kundomdömen

Behöver ni hjälp med B2B-SEO?

  • Kontakta oss

    Kontakta oss för mer information om B2B-SEO.

  • Möte

    Vi bokar in ett möte och diskuterar hur vi kan hjälpa er.

  • Analys

    Vi gör en analys utifrån er unika situation.

  • Offertering

    Vi lämnar ett projekt- & kostnadsförslag.

Den största skillnaden mellan vanlig sökmotoroptimering och SEO för B2B-företag är inköpsprocessen. Inköp av B2B-tjänster (och produkter) genomgår ofta en mer komplicerad process. Det innebär att dina B2B-kunder behöver komma i kontakt med dig och ditt företag flera gånger innan de bestämmer sig för att slå till. När kunderna Googlar vill du därför att de möter ditt företag oftare än dina konkurrenter. På så sätt är det värdefullt för alla B2B-företag att göra SEO för Google.

Vad är B2B-SEO?

B2B-SEO har två syften, att snabbt upptäcka efterfrågan och att generera leads av hög kvalitet. Då Google tar emot och sammanställer svar på kundernas frågor börjar ofta kundresan inom B2B i Google. Rankar din sajt väl är det möjligt att med hjälp av Google upptäcka B2B- kundernas efterfrågan snabbare än säljorganisationen.

Då telefonförsäljning inte fungerar lika bra 2023 som det gjorde för 20 år sedan, är många B2B-säljorganisationer beroende av att marknadsavdelningen genererar leads till säljavdelningen. Med hjälp av SEO är det möjligt att hitta leads av bästa kvalitet.

Hur gör Topdog B2B-sökoptimering?

Topdogs process för lyckad B2B-SEO består av två delar:

  • En planerings- och insiktsfas.
  • En genomförandefas.

Fas 1: Planerings- och insiktsfasen är viktig då sökmotoroptimering är ganska komplicerat. SEO består nämligen av fyra delar, content, länkar, teknik och användarupplevelse. För att förbättringsarbetet ska fungera måste ni som kund förstå vad som ska göras och varför. Utan insikt blir det inga förbättringar. Utöver detta måste en planering som innehåller vilka förbättringar som ska göras och när de ska göras, tas fram.

Fas 2: Genomförandefasen. Under denna fas hjälper vi på Topdog till med projektledning, FAQ, viss produktion, länkar och kontroll av genomförda aktiviteter. Grundtesen i denna fas är att merparten av arbetet sker i kundens organisation, medan Topdogs B2B-SEO-specialister hanterar själva processen.

Process för b2b-seoTopdogs SEO-process för B2B-företag.

 

Vad gör en B2B-SEO-byrå?

När du anlitar en B2B-SEO-byrå som Topdog får du hjälp med att skapa insikt hos ledningen, planering, projektledning, content och länkar. Av en B2B-SEO-specialist får du också hjälp med att säkerställa att SEO-projektet levererar mot uppsatta mål.

När gör man B2B-SEO?

Alltid! Då Google är en mästare på att samla kundernas efterfrågningar bör du som B2B-företag vara där och bemöta dem. På så sätt ökar sannolikheten att användarna väljer just ditt B2B-företag.

Våra kunder

Varför ska ni anlita Topdog för B2B-SEO?

Vi på Topdog erbjuder

  • Trygga och tydliga processer inom B2B-SEO
  • Tydlig teknisk projektplanering
  • Anpassning till er teknikavdelning
  • Genuint intresse för er som kund
  • Anpassning efter er unika situation
  • Genomförande med er som leder till resultat
Varför anlita Topdog

Omdömen

Lämna omdöme

Vanliga frågor om B2B-SEO

  • Vad är skillnaden mellan SEO för B2B och B2C?

    Det finns två stora skillnader. Den första skillnaden är att B2B-SEO fokuserar mer på content SEO, dvs. att man försöker skapa relevant innehåll som användaren kan interagera med under sin köpresa. Den andra skillnaden är att B2C-SEO fokuserar mer på teknisk SEO, eftersom det primära innehållet består av produkter, inte text. I detta fall är det därför tekniska åtgärder som påverkar rankingen i Google.

  • Vad ingår i B2B-SEO?

    Följande ingår (i prioritetsordning från viktigast till mindre viktig): Content, UX-förbättringar, teknisk SEO och länkar.

  • Varför är SEO viktigt för B2B-företag?

    Företag har ofta långa köpresor, vilket kräver att B2B-företagen interagerar mer med den potentiella företagskunden. SEO och content kan på ett skalbart sätt möta detta behov.

  • Hur väljer jag rätt SEO-byrå för B2B-SEO?

    Din byrå behöver kunna a) koppla content i Google till din affär och b) skala upp contentproduktionen så att du fortare kan få det värde som väntar dig i Google. Det kräver en gemensam och skalbar process.

  • Vad kostar B2B-SEO?

    Detta är tyvärr lite som att fråga hur långt ett snöre är. Topdogs B2B-kunder lägger mellan 250 000 SEK och 1,2 miljoner SEK per år på B2B-SEO.