Av

Uppdaterad: December 24, 2021

SEO i ett getingbo – Anticimex International väljer Topdog SEO

När Anticimex växer vidare internationellt är det uppstickar-byrån Topdog som fått förtroende att sköta SEO arbetet.

I en första pilot är det fokus på Norge, Danmark och Spanien. Att bygga lokal SEO på många olika språk är en av Topdogs styrkor.

– Det är just komplicerade processer vi är bäst på. Det här kan kännas lite som att ge sig in i ett getingbo, säger Topdogs ägare Christian Rudolf.

Anticimex grundades i Sverige 1934 men har de senaste åren tillämpat en internationell strategi och finns idag i 178 länder. Med snabb tillväxt och med flera varumärken i portföljen blir den digitala marknadsföringen en utmaning. För att säkerhetsställa framgång inom organiskt sök så vänder man sig till den i sammanhanget mindre byrån Topdog SEO.

Internationell SEO är rätt komplext eftersom det är så många delar i en organisation som måste hålla jämna steg, säger Christian Rudolf på Topdog.

Komplicerade lokala SEO-processer

Men komplicerade processer med många inblandade parter är just vad Topdog gjort sig kända för att kunna hantera. Byrån som är helt dedikerad till att arbeta enbart med SEO, vilar på tung teknisk kompetens, fokus på genomförande och är inriktad på större internationella kunder. För beställaren är trygghet och mätbarhet de högst värderade egenskaperna. Med andra ord handlar det om att förklara planerna och leverera tydlig mätbarhet kring varje steg i planen.

–  Det är viktigt för oss att den här typen av projekt har en stark lokal förankring i våra dotterbolag. Mycket av arbetsbördan hamnar hos dem och därför är det viktigt att leverantören tar sig tid att förklara, är engagerad och verkligen kan visa på resultat i vad man levererar, säger Anders Sjöberg på Anticimex International.

Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!

Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!

Vi på Topdog delar med oss av våra kunskaper inom SEO i videoform. Exempel på detta är denna videon där du får lära dig vad VD:ar och manegment team behöver veta för att fatta bra beslut avseende SEO!

Anmäl dig här för fler videos!

Lokalt digitalt

Att ansvara för den organiska söktrafiken hos ett företag som har stor internationell närvaro, men är beroende av den lokala söktrafiken är alltså uppdraget. För att få det att fungera krävs det ett stort mått av samarbete med många delar inom bolaget. Alla länkarna i kedjan måste hålla.

– I det här fallet kan man säga att det är lite av ett getingbo på fyra skilda språk då allt innehåll produceras lokalt av varje land. Det är i de här komplexa resorna vi trivs bäst, säger Christian Rudolf.

Författare

Christian Rudolf

VD och Sökmotorkonsult

Christian har +20 års av erfarenhet av SEO och digital marknadsföring. Denna erfarenhet inkluderar svåra segment som casino och finans men även globalt. Det som gör Christian bra på SEO är fokus på genomförande. Detta är det riktiga problemet inom SEO.