Av |

Christian Rudolf

christian-rudolf-topdogChristian Rudolf heter jag  som äger och driver Topdog SEO. Jag är SEO konsult och internetmarknadsförare. Topdog är en sökbyrå och contentbyrå för större varumärken & sajter, som verkligen vill nå stor framgång i sina SEO-projekt eller inom content marketing. Jag driver Topdog för att jag är bra på att lösa komplexa digitala problem och genomdriva förändring.

 

Topdog har sitt säte i Stockholm men kunder i hela Sverige och i utlandet.

Min erfarenhet inom digital marknadsföring

  • +15 års erfarenhet av digitala medier varav 11 år inom sök. Jag slutade arbeta i finansbranschen i januari år 2000 för att starta mitt första ehandelsföretag, och sedan dess är internet min plats.
  • Har arbetat med sök och digitala strategier för stora, kända svenska varumärken. Exempel på projekt är bygga upp  Betssons sökavdelning från noll och dominera casinosegmentet i hela Skandinavien. Andra projekt är Svedea, Tradera, Consector.
  • Erfaren digital projektledare och chef.
  • Taktisk erfarenhet av ranking i de svåraste vertikalerna i Google, i hela Skandinavien. Även gjort SEO i USA.
  • Även hunnit med att arbeta med PPC, affiliatemarknadsföring, ehandel, länkbygge och innehåll.
  • Byggt skalbara processer för sök och digital marknadsföring.
  • Driver SEO-byrån Topdog sedan slutet 2013.

På min fritid gillar jag mopsar (ett slags hund), friluftsliv, Google och internet (ja, jag jobbar med ett av mina intressen), läsa,skriva,  träna, dricka kaffe (min enda last) Jag bor i Stockholm men gör SEO jobb över hela landet och ibland i utlandet.

Presentationer kring SEO & SEM

Nedan finner ni några exempel på föreläsningar och presentationer jag gjort.

Två söktrender som ingen pratar om”- en presentation/föreläsning jag höll på Sveriges största ehandelsevent, Distanshandelsdagen i Göteborg.

Sveriges största PLA annonsörer” – en presentation jag höll på IAB:s årliga söksemenarium.

Catena Media-het eller get”. Paneldeltagare och debattör på Redeyes årliga semenarium om gamblingbranschen.

”3 SEO trender som Google inte vill att du skall känna till”- Min presentation från Webbdagarna i Göteborg.

Media

Nedan finner ni exempel där jag och Topdog har nämnts som källa eller underlag i media.

Hur mobilvänliga är svenska ehandlare” – Topdog tog fram data för hur bra svenska ehandlare var på att mobilanpassa sina websajter.

100 dyraste sökorden i Sverige” – Topdog sammanställde data kring klickpriser för olika ord i Google.

Så Googlade svenskarna 2017”- Topdog tog fram den riktiga datan över vad svenskarna egentligen Googlar på. Den skiljer sig mycket från Googles tillrättalagda data.

Kunder och case SEO

Consector –  (video) Här startade vi från noll och byggde en trafik och säljmaskin i det näst tuffaste segmentet, lån.

Svedea – Anders, fd digitalt ansvarig, berättar om hur vi förändrade Svedeas digital affär

Tradera –  Alexandra på Tradera berättar hur vi påverkar sajter med 15-20 miljoner urlar i Google

Bra artiklar jag skrivit om SEO & sök

Vilka är de viktigaste faktorerna för att lyckas med ett SEO-projekt

Topdogs process för att skapa title & description som vinner klicken

En glimt av framtidens mediamarknad

Poddavsnitt jag deltagit i

Ktnt om SEO och Content marketing

 

Hur kommer man i kontakt med mig?

Telefonnummer 0708 140 833

Mail: Rudolf@topdog.nu

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/christianrudolf2/

 

 

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!
  • iab sweden
  • webbdagarna
  • internetworld
  • DAGENS MEDIA
  • DiGital
  • BREAKIT