1 Vi är ingen vanlig contentbyrå.

Vi är en contentbyrå som kan Google på våra fem fingrar och driver affärsnytta med hjälp av content och Sökmotoroptimering.

Kanalen Google är den viktigaste kanalen för Content.

Varje dag söks det efter innehåll i Google 50-70 miljoner gånger i Sverige. För att nå maximal avkastning på din contentinvestering behöver innehållet ranka väl i Google och ta emot trafik i flera år.

Topdog Content är din partner som säkerställer att ditt innehåll vinner i Google

Topdog finns i Stocholm men hjälper kunder i hela Skandinavien.

2 Våra content & SEO processer tar dig från idé och behov till framgång.

Vi planerar
Vi hjälper dig ta fram strategier och projektplaneringar som säkerställer att dina affärsmål uppfylls med hjälp av innehåll och Google.


Vi producerar
Vi skapar specialiserat innehåll till dig som är byggt för att ranka i Google och uppfylla dina mål.


Vi marknadsför innehållet
För att innehållet skall ranka och för att man skall maxa ROI, säkerställer vi att innehållet får den uppmärksamhet det förtjänar via sociala medier, mail eller vanlig media.


Vi förbättrar
Google och dess användare är inte till 100% förutsägbara & förbättringar kan behöva göras efterhand som får feedback från Google.

3 Vad krävs för att lyckas med Content Marketing 2024?

Tänk dig en fotbollsspelare på världsnivå. Varför är han så bra? För att han kan dutta med bollen 2000 gånger? För att han har övat in en lång lista med dribblingar och finter till perfektion? Är det hans utvecklade förmåga att läsa av spelet och befinna sig på rätt plats som ligger bakom hans framgång? Eller är förklaringen att hans goda kamratanda och tydliga ledarskap har förmågan att lyfta hela laget?

Vi menar att alla delarna behövs. För att bli bra på riktigt måste alla bitarna i spelet sitta på rätt plats.

Och så är det även med Content Marketing via Google.

För att lyckas få sitt innehåll att ranka högt i Google är det fyra delar man måste ta kontroll över:

  • Teknik
  • Content
  • Länkar
  • Användarupplevelse

Dessutom måste allt detta integreras och samverka – med både kundens organisation och kundens övriga marknadsföring.

4 Content Audits!

För er som redan har mycket innehåll på er webbsida och vill säkerställa att detta innehåll presterar mycket bättre i Google.

Topdog kan hjälpa dig med content analysen och teknik i syfte att få innehållet att ranka mycket bättre i Google.

Vi tar fram insikter, mål och genomförande av planer.

Vi besvarar frågorna:

  • Vad som är fel.
  • Vilka förbättringar som behöver göras.
  • Vilka fördelar som uppnås.

Topdog säkerställer att ni förstår problemen och vi tar tillsammans fram en process som säkerställer att fördelarna uppnås.

Kontakta Topdog!

Om du vill komma i kontakt med Christian på Topdog

Ta en titt på vad Topdogs kunder har att säga om samarbetena!

Kundcase Lifesum SEO i USA (video)

Kundcase, SEO i USA. Mattias Storm, VP Growth hos Lifesum, berättar om sin upplevelse av Topdog SEO.

Läs mer
Anders Sjöberg om Topdog

Anders Sjöberg, fd Onlinemanager på Svedea, berättar om hur man som köpare skall tänka kring SEO och hur Topdog passar in i stora företags processer

Läs mer
Consector om Topdog

Videointervju med Consectors VD om hur det är att genomföra ett sökmotoroptimerings-projekt med Topdog SEO

Läs mer

Topdogs referenser

Lämna omdöme

Varför anlita Topdog som contentbyrå?

  • Topdog är en contentbyrå med stor expertis och senioritet. Alla våra konsulter har minst tio års erfarenhet.
  • Vi har ett personligt engagemang för det vi gör vilket borgar för hög kvalitet i det vi levererar.
  • Tack vare vår expertis inom SEO och UX säkerställs att ditt innehåll har affärseffekt.
  • Du får direkt tillgång till en expert inom innehållsmarknadsföring, utan någon key account manager eller projektledare som mellanhand.
  • Vår tydliga process för content marketing gör att inget viktigt missas.
  • Vi är en content marketing byrå med robusta kunskaper i projektledning vilket skapar tydlighet och att deadline hålls
  • Vi på Topdog är bra på att anpassa oss efter varje kunds specifika förutsättningar och har erfarenhet av att arbeta med företag inom flertalet branscher.
  • Med Topdog som contentbyrå kan du snabbt skala upp contentproduktionen och företagets content marketing SEO. Därmed kommer värdet av våra aktiviter fortare
  • Det vi gör kan mätas. Du ser konkreta framsteg i form av mer trafik från Google och fler konverteringar.

Effekt av att anlita Topdog för din innehållsmarknadsföring

  • Du får fler besökare från Google och ökad försäljning tack vare vår tydliga och välstrukturerade process för content marketing.
  • När Topdog är din contentbyrå har du kontroll genom att på förhand veta vad vi kommer att göra.
  • Du får data och beslutsunderlag för att kunna vara med och påverka resultatet.
  • Tydlighet från början till slut ­– dina kollegor vet vad som kommer att hända och varför.
  • Ordning på prioriteringarna i relation till annat som är på gång i din organisation.
  • Din organisation får långvarig nytta av projektet genom ökad kunskap och förståelse för innehållsmarknadsföring och SEO.

Kunder som gör content marketing med Topdog

Zensum.se.

Topdog har skapat strategin och genomfört content marketing för Zensum låneförmedling i Sverige och Norge. Finans SEO är känt för att vara mycket konkurrensutsatt och klickostnaden kan vara upp mot 200 SEK per klick

Exempel på lyckad content marketing i finansbranschen.

Postnord Portal

Detta är en b2b satsning hos Postnord. Det som är speciellt med b2b är att det ofta har små relevanta sökvolymer. Postnord är ett undantag för detta. Datan nedan visar hur vi byggde en sajt från ax till limpa. Från noll till flera hundra tusen besökare per år.

Exempel på lyckad content marketing för b2b

Önskar du fler exempel så kontakta Topdog för en diskussion!

Varför låta en SEO byrå bli din contentbyrå?

Sökmotorn Google är världens största marknadsplats för content. Därför bör du också låta en SEO-byrå hantera din innehållsmarknadsföring. Varje gång det görs en sökning i Google sker en matchning mellan en informationssökare och olika leverantörer av content. Det kan vara nyhetssajter, publicister, e-handlare, jämförelsesajter ­– och just din sajt. Den matchningen vill du vinna.

Genom att använda en SEO-byrå som contentbyrå säkerställer du att ditt företags websida är vinnare på denna marknad som vi kallar Google. Via en content marketing byrå du den hjälp du behöver för att skapa innehåll som kan driva värdefull trafik till din webbplats och ROI till din resultaträkning.

Det finns även ett annat skäl. En content byrå med SEO-expertis vet hur man gör för att skapa content som inte bara rankar här och nu utan även om flera år framåt i tiden. Detta är en viktig skillnad mot sociala medier där livslängden för innehåll många gånger endast är två till fyra dagar. Det ändrar den ekonomiska kalkylen dramatiskt.

Contenttjänster du kan köpa av Topdog

Skala upp din content marknadsföring med Topdog

Genom att anlita Topdog som contentbyrå kan du snabbt skala upp contentproduktionen. Det är viktigt av flera skäl.

Vi lägger upp en omfattande plan för det content som ska produceras. Det innebär att vi redan från början vet vad målet är och kan sätta igång med att systematiskt skriva och publicera ett stort antal artiklar.

Fördelen med detta jämfört med att publicera då och då, att”dutta” med sitt content som vi kallar det, är att publiceringshastigheten blir mycket högre och mer precis. Projektet bli färdigt snabbare, vilket gör att innehållet kan börja ranka och driva trafik i Google och därmed också öka försäljningen så snart som möjligt.

Dessutom undviker du därmed att content hamnar ”huller om buller”. Allt publicerat innehåll har sin plats och sin funktion. Alla artiklar bidrar till helheten och hjälper varandra att ranka och attrahera besökare från Google.

I videon nedan berättar Christian Rudolf hur detta fungerar:

Contentstrategi med Topdog

Med Topdog som din content marketing byrå får du en välplanerad contentstrategi som startpunkt. När vi utformar den tar vi hänsyn till vad som vi brukar kalla för den ”hemliga såsen” bakom lyckad innehållsmarknadsföring: återkommande besökare.

Besökare som återkommer till din webbplats är viktiga eftersom de blir medvetna om ditt varumärke. Denna igenkänningsfaktor leder till konverteringar, köp, insamling av leads, spontana länkar och så vidare. Allt detta är mycket mindre sannolikt för förstagångsbesökare.

Därför tar vi stor hänsyn till vilken din målgrupp är och hur dina besökare tänker. Utifrån insikt i hur dina besökare fungerar skapar vi en vinnande contentstrategi.

Ordning och reda med hjälp av contentanalys  med Topdog

Ett vanligt problem för de flesta webbsajter är att content publiceras utan övergripande plan. Med tiden leder det till oreda på sajten. Vissa artiklar överlappar varandra, andra missar huvudpoängen.

Konsekvensen av detta blir en webbplats med relativt få besökare i förhållande till antalet publicerade artiklar. I förlängningen leder detta till en lägre avkastning och missade möjligheter.

När du anlitar Topdog som contentbyrå börjar vi med att göra en contentanalys, en content audit. Den visar vilket innehåll som fungerar bra och vilka artiklar som är mindre lämpade. Med den som grund kan vi exempelvis avgöra vilket innehåll som ska raderas, vad som kan slås ihop och vad som bör skrivas om eller utökas.

Med en conentanalys får du ordning på existerande investering, att få befintligt innehåll att börja prestera bättre i Google och ge avkastning. Det blir dessutom en bra utgångspunkt för vidare planering av en content plan.

B2B content marketing med Topdog

Content marketing är extra viktigt för dig som erbjuder tjänster eller produkter till andra företag. Inom B2B är kundresan ofta lång och komplex. I dessa tider vill köparen dessutom också ofta göra mycket på egen hand utan att behöva plågas av en säljare som försöker sälja mer än vad som behövs.

Därför behöver B2B-bolag mycket och bra innehåll – inte bara för att ranka i Google utan även för att prata om kundens problem och vilka lösningar som finns.

Med Topdog som content marketing byrå med erfarenhet inom B2B säkerställer du att rätt budskap når ut till dina kunder ­– nya såväl som potentiella ­– och leder till fler besökare och konverteringar.