Blogg

  • Lathund – Hur du skriver för sökmotorer!
    Christian Rudolf
    februari 12, 2015

    Lathund – Hur du skriver för sökmotorer!

    Några enkla regler & processer att följa för dig som vill nå framgång inom sökoptimering när du publicerar texter på webben.
  • 6 Trender för sökmotoroptimering 2015
    Christian Rudolf
    februari 3, 2015

    6 Trender för sökmotoroptimering 2015

    Här finner du mina gissningar om vad som kommer hända i Google och inom sökoptimering under 2015.
  • 3 insikter som gör marknadschefer till kungar på sök
    Christian Rudolf
    januari 23, 2015

    3 insikter som gör marknadschefer till kungar på sök

    Sökmedia har vissa egenskaper som ännu inte alla marknadschefer känner till. Om du skaffar dig dessa insikter kan du med hjälp av SEO och Adwords bygga komparativa fördelar för din uppdragsgivare. Lär dig hur man skall tänka kring sök här!
  • Hur gick mina SEO gissningar 2014?
    Christian Rudolf
    januari 10, 2015

    Hur gick mina SEO gissningar 2014?

    För 13 månaders sedan skrev jag ned mina prognoser om sökmotoroptimering 2014. I denna artikeln följer jag upp dem och jämför va Google egentligen gjorde under 2014. Ibland kan vi lära oss mycket om framtiden genom att titta i backspegeln. Detta är en sådan artikel få vi kollar på vad Google verkligen gör, inte vad de säger.
  • Vad Nordkorea kan Lära dig om att Fixa Länkar till din Ehandel
    Christian Rudolf
    januari 4, 2015

    Vad Nordkorea kan Lära dig om att Fixa Länkar till din Ehandel

    Nordkoreas diktator, Kim Jong Il är älskad av media, i den bemärkelsen att folk vill läsa om hans märkligheter och därmed klicka på länkarna. Du som e-handlare kan inspireras av detta och skapa "förbättrade" produkter som också ger uppmärksamhet och därmed länkar. Länkar som är relevanta och som förbättrad din naturliga synlighet i Google. Galna produkter är helt enkelt bra sökoptimering
  • Googles stigande klickpriser ritar om den digitala kartan
    Christian Rudolf
    december 24, 2014

    Googles stigande klickpriser ritar om den digitala kartan

    Du som annonserar sedan länge i Adwords har säkert lagt märke till att priserna sakta men säkert är på väg uppåt. Det är ingen slump att sökmarknadsföring blir dyrare utan en konsekvens av konkurrens och att Google höjer priserna. I denna artikeln får du lära dig hur du hanterar denna situation och hur stigande klickpriser, påverkar hela det digitala systemet i Sverige.