Vad du behöver veta om SEO om du gör Content Marketing (podd) Lyssna här!

hide

Sökmotoroptimering för stora varumärken!

nav-trigger

Sociala medier

Sociala medier 2017 är egentligen en helt egen kanal och skild från SEO. Kokar man dock ned sök och internetmarknadsföring är det ett spel om uppmärksamhet och här har sociala medier en roll att spela för sökmotoroptimering. Om du kan få ditt innehåll framför fler ögonpar, kommer du få länkar och större varumärkesigenkännedom. Vilket i förlängningen kommer leda till bättre positioner i sökmotorerna. Topdogs konsulter har vana av detta uppmärksamhetsspel och här delar vi med oss av våra insikter kring social media och hur du kan få hjälp av denna inom sökmotorsoptimering.

pug mug shot
Att kritisera Alxander bard gjorde mig viral

Topdog har setts i

IAB Sweden Internet World Webbdagarna Internet World Dagens Media Digital Di Breakit

Topdog har stor vana av investeringar i SEO och kan se till att du gör rätt sak, på rätt sätt, i rätt ordning.

icon1

Analysera

Analysen säkerställer att du har ett mål, en karta och en uppfattning om vilka resurser som krävs för att nå målet, givet ditt företags förutsättningar. Sökoptimering består av flera discipliner som teknik, innehåll och länkar.

Addera ovisshet, eftersom Google inte berättar hur sökalgoritmen fungerar. Kombinera dessa faktorer med en stor webbplats och hög omsättning så får du en komplex miljö. Givet allt detta gör Topdog SEO en analys som hjälper dig att fatta medvetna beslut kring investeringen sökmotoroptimering som skapar en komparativ fördel för din affär.

icon3

Investera

Internet är idag ett kommersiellt medium. Den tiden när saker och ting kunde hända "naturligt" är förbi. Idag är Google ett slagfält för kommersiella aktörer som alla investerar pengar för att skörda vinster och dominera spelplanen.

Du måste också investera om du vill vinna. Du behöver lägga tid på att förbättra din webbsida, trimma dina processer och skaffa länkar till din webbplats. SEO-byrån Topdog har stor vana av investeringar i sökmotoroptimering och kan se till att du gör rätt sak, på rätt sätt, i rätt ordning.

icon2

Dominera

När du dominerar din vertikal i Google strömmar kunderna till ditt företag. Ytterligare ett strategiskt värde är att dina konkurrenter ej får dessa kunder, vilket gör att de får mindre resurser till sitt företag.

När detta händer är det du som har initiativet i din bransch. Dina konkurrenter måste reagera på dig, istället för att bygga sitt företag och sin kommunikation. Din investering i sökmotoroptimering har byggt en komparativ fördel till ditt företag.