Föreläsning i Sökmotoroptimering – Lär dig SEO av proffsen
Jag, Christian Rudolf är en av de mest seniora SEO-konsulterna i Sverige, med +20 års erfarenhet. Mitt dagliga arbete är att hjälpa svenska företag förstå att Google och säkerställa att de kan dra nytta av de stora möjligheter som Google skapar åt andra, genom min SEO-byrå, Topdog. Jag ger strategiska råd inom SEO, skapar processer för sök och ofta genomför jag och mitt team på Topdog, även dessa processer taktiskt åt företagen.
Sök är något av ett mysterium för de flesta. Inte så att det egentligen är så svårt utan för att det går inte att se på Google hur stora de är. Få personer har också upplevt en förstaplats och sett de stora mängderna trafik & konverteringar som trillar in på ens webbsida, när det händer. Varje månad görs det 100 miljarder sökningar i Google. 15% av dessa sökningar har Google aldrig sett tidigare. Utöver det äger de världens största online annonsnätverk. Googles tillväxt under 2015 motsvarar omsättningen från två Facebook. Google är ett ekonomiskt ekosystem som är större än alla de andra på internet tillsammans.
Om allt detta kan jag berätta, illustrera, förklara och lära ut till era konferensbesökare. När du lyssnar på mig förstår du Google bättre, hur de påverkar oss och vad du måste göra för att nyttja denna möjlighet som Google erbjuder oss.
Exempel på ämnen inom Sökmotoroptimering jag kan berätta om:
- Sökmotoroptimering och sökmarknadsföring för stora varumärken.
- Hur bör tråkiga B2B företag använda sök för att hitta fler kunder?
- TV reklam och sök är som äpplen och kanel, men gör du rätt?
- Sökmotoroptimering för ehandlare.
- Sökmotoroptimering, Black hat.
- Google, och mediabolagen.
- Sök, den hemliga ingrediensen i receptet ”Bättre marknadsföring”
- Hur man lyckas med content marketing i Google.
- AI-revolutionen i Google
När jag gör föreläsningar försöker jag jobba med konceptet ”Nyttigt, Konkret & Underhållande”. För att dina konferensbesökare skall vilja återkomma måste jag ge dem kunskap och information som är till gagn för dem specifikt. Det måste också på något plan vara kunskap de kan använda redan nästa dag, oavsett, vad de pysslar med. Min kunskap måste vara intressant och rolig att konsumera. Jag förstår att min föreläsning är en del av dina produkt ”konferens” och gör jag ett bra jobb, får du som konferens ägare, lättare att sälja konferensen nästa gång.
Givet dessa insikter tycker jag du skall ha en dialog om vad som är viktigt för dina besökare, då kan jag sätta ihop en bra föreläsning med en säljande titel, som uppfyller mina mål.
Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!
Vi på Topdog delar med oss av våra kunskaper inom SEO i videoform. Exempel på detta är denna videon där du får lära dig vad VD:ar och manegment team behöver veta för att fatta bra beslut avseende SEO!
Anmäl dig här för fler videos!
Exempel på föreläsningar om Google och Sök
September 2014 höll jag en mycket uppskattad föreläsning på Webbdagarna i Göteborg vars namn var ”3 SEO-trender Google inte vill att du skall känna till”. Den filmades och resultatet ser du nedan. Den fick mycket bra feedback. Av över 50 föreläsningar var min rankad 8. Av alla kunskapspåren som IDG döpte min typ av föreläsning, var jag rankad delad första plats. Här finner du feedbacken från konferensen besökare. Av fem möjliga fick jag 4,2
3 SEO trender som Google inte vill att du skall känna till
Åsikter om mig som föreläsare:
”Christians föreläsning Köp SEO som ett proffs gav en bra överblick över vad du som beställare ska tänka på vid en SEO-upphandling. Christian förmedlade intressanta insikter och mixen av helhet och detalj gjorde att det blev intressant både ur ett strategisk och ett mer konkret perspektiv. Föreläsningen ledde till många intressanta diskussioner i vilka det blev tydligt att Christian kan SEO utan och innan. Jag kan varmt rekommendera Christian som föreläsare inom sök!”
/Fredrik Malmsten, Aggregate Media”
”Jag anlitade Christian för att föreläsa inom SEO. Målet var att kombinera handsontips i SEO med att förmedla bilden av ekosystemet Google för att skapa strategisk förståelse. Jag är mycket nöjd med både leverans och utfall. Christian var mycket bra på att anpassa sig för målgruppen och att förmedla komplicerade samband på ett enkelt och intressant sätt.
/Gustav Borg, Head of Traffic Development Schibsted Growth”
Kontakta mig för en diskussion om att ha en föreläsare om Google och sökmarknadsföring
Du kan ringa mig på 0708140833 eller maila på [email protected] om du behöver någon som pratar om Google och sökmotoroptimering, på din konferens. Observera att det är betalda uppdrag.
→ Föreläser även inom ämnena Digital Marknadsföring och AI.