Här samlar Topdog våra guider, videos och annan information om digital marknadsföring, sökmotoroptimering, content och hur man lyckas på internet.
-
Hur gick mina SEO gissningar 2014?
För 13 månaders sedan skrev jag ned mina prognoser om sökmotoroptimering 2014. I denna artikeln följer jag upp dem och jämför va Google egentligen gjorde under 2014. Ibland kan vi lära oss mycket om framtiden genom att titta i backspegeln. Detta är en sådan artikel få vi kollar på vad Google verkligen gör, inte vad de säger. -
Vad Nordkorea kan Lära dig om att Fixa Länkar till din Ehandel
Nordkoreas diktator, Kim Jong Il är älskad av media, i den bemärkelsen att folk vill läsa om hans märkligheter och därmed klicka på länkarna. Du som e-handlare kan inspireras av detta och skapa "förbättrade" produkter som också ger uppmärksamhet och därmed länkar. Länkar som är relevanta och som förbättrad din naturliga synlighet i Google. Galna produkter är helt enkelt bra sökoptimering -
Googles stigande klickpriser ritar om den digitala kartan
Du som annonserar sedan länge i Adwords har säkert lagt märke till att priserna sakta men säkert är på väg uppåt. Det är ingen slump att sökmarknadsföring blir dyrare utan en konsekvens av konkurrens och att Google höjer priserna. I denna artikeln får du lära dig hur du hanterar denna situation och hur stigande klickpriser, påverkar hela det digitala systemet i Sverige. -
Topdog önskar God Jul
God jul & Gott nytt år önskar Topdog. Fantastisk kommunikation bygger enorma värden. Vi på Topdog vet det och därför väljer vi att stödja de som ingen kommunikation har. Årets julklapp går till Hundstallet och här kan du läsa varför. -
8 gratisverktyg för nyckelordsanalys i Google
Google själva säger att 15% av alla sökningar varje måna där sökningar de aldrig sett innan. I en sådan miljö är nyckelordsanalys något man gör kontinuerligt. I denna artikeln hittar du 8 gratisverktyg som hjälper dig hitta nya möjligheter och kunder i Google -
SEO-intervju med Michael Wahlgren, VD Pineberry SEO
Michael Wahlgren, VD Pineberry, berättar i denna videointervjun om hans bild av den svenska sökbranschen och vad Google gör i det svenska indexet. Lyssna på Michael i denna 20 min långa video här.