Av |

Google AdWords

Google AdWords är ett sätt för företag att annonsera sig över nätet, specifikt Google och deras partners sidor. Google Adwords är annonserna som dyker upp på Googles sökfält. Det som skiljer organiska länkar från AdWords är att man kan betala för att synas först med hjälp av AdWords, och man betalar bara när någon klickar sig vidare genom din annons.

Varför ska jag använda mig av AdWords?

Google AdWords möjliggör det för marknadsförare att komma igång snabbt med annonseringen. Genom att bestämma en budget och var man vill hamna någonstans kan Google börja arbeta för att placera annonserna vid den mest relevanta platsen för att nå ut till potentiella kunder. Detta gör AdWords via algoritmer.
Sedan finns det Google AdWords Display, som sätter annonser på andra hemsidor som är samarbetspartners med Google. Det kan vara hemsidor som Facebook eller YouTube. Man kan även välja vilka som ska se annonsen, tid på dagen den kommer upp och var någonstans i världen den ska synas.

Hur utnyttjas Google AdWords till fullo?

Genom att räkna ut vem man vill nå med sin annonsering blir resultatet av AdWords bättre. Vad man än säljer för produkt eller tjänst, kan man via AdWords rikta sin marknadsföring specifikt till den målgruppen. Det kan handla om ålder, region och annat demografiskt som spelar in.

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!
  • iab sweden
  • webbdagarna
  • internetworld
  • DAGENS MEDIA
  • DiGital
  • BREAKIT