Kunder

Topdog har de senaste 5 åren hjälpt många kunder att genomföra SEO- & Contentprojekt. Vi tycker inte att den svåraste uppgiften är att veta vad som behöver göras, utan hur man får saker gjort tillsammans med kunden och genomför ett SEO-projekt. Då förstår ni varför vi i våra casevideos diskuterar hur det är att arbeta tillsammans med oss på Topdog. Den viktigaste faktorn för att lyckas med ett SEO-projekt beror på hur mycket vi kan anpassa oss till Er som kund och applicera våra nuvarande förändringsprocesser utifrån era unika förutsättningar.

Kontakta Topdog SEO!

Om du vill komma i kontakt med Christian på Topdog & diskutera Sökmotoroptimering & Content

  • Anders Sjöberg, Anticimex om hur det är att göra lokal SEO med Topdog i flera länder

    Topdogs uppdrag hos Anticimex

    Topdog hjälpte Ancitimex med att genomföra lokal SEO i Danmark, Norge och Spanien. Lokal SEO innebar i det här fallet att man ville ranka på exempelvis "Control de plagas Madrid" och flera andra kommersiella ord relaterade till Madrid och Anticimex.

    Omständigheterna hos Anticimex var att teknikförbättringar hanterades via Anticimex byrå i Stockholm och innehållet hanterades lokalt.

    För att lyckas med sådana här projekt krävs det en tydlig planering och under uppdragstiden behöver man ha en styrgrupp för att hantera projektet. Det eftersom flera parter är inblandade och det skapar hög komplexitet.
  • Lifesum om att göra SEO i USA med Topdog

    Topdogs uppdrag hos Lifesum

    Lifesum är en av Sveriges mest framgångsrika app-bolag. Deras produkt är en hälsoapp som hjälper användaren att leva ett mer hälsosamt liv. Lifesum har program för att mäta kundernas vanor kring träning och mat.

    Lifesums marknad är USA och det var också där Topdogs uppdrag låg. Lifesum önskade mer kommersiell trafik och nya användare.

    För att lyckas med detta behövde Topdog hjälpa Lifesum med teknik, content, länkar, användarupplevelse och att säkerställa att alla dessa delar genomfördes, fungerade i praktiken och verkligen blev nya användare.

    Vid projektstarten hade Lifesum ringa organisk trafik från Google utöver varumärkesrelaterad trafik, vid projektets slut hade de ett sexsiffrigt antal besökare från amerikanska Google varje månad.
  • Pontus Holgersson, Consector, om SEO & Content i finanssegmentet

    Om hur det är att låta Topdog göra SEO i det näst tuffaste segmentet i Google

    Consector är en låneförmedlare, liknande Lendo. De är aktiva i det näst tuffaste segmentet i svenska Google. Ofta är klickpriserna i AdWords kring 300 SEK/klick.

    När Topdogs arbete började hade Consector ingen Google trafik överhuvudtaget. Vi har sedan dess arbetat med teknik, content, länkar och användarupplevelse.

    Topdog har byggt strukturer inom dessa fyra faktorer som generar +70 000 klick i månaden till Consector från svenska Google. Ca +10 000 av dessa klick är mycket värdefulla och användaren är nära att ta ett lån. De representerar ett värde av flera miljoner SEK i månaden.
  • Ruth Länsman, Ambea, om hur det är att göra lokal SEO med Topdog

    Utmaningen var att säkerställa att Ambea själva kunde genomföra SEO-projektet

    Ambea är ett börsnoterat företag som jobbar med äldrevård och omsorg i Norden.

    Vårt uppdrag var att kravställa Ambeas lokala SEO-satsning. Topdog tog fram tekniska krav, design mockups, sökordsanalys och content specifikationer. För att skapa rätt kontext för Ambea behövde vi skapa insikt kring vad som behövdes genomföras.

    Utöver detta behövde Ruths kollegor utbildas och vi behövde säkerställa att de kunde genomföra projektet utan Topdog som projektledare.

    Uppdraget avsåg två av Ambeas webbsidor.