Av |

TopDog och Google lyfter Flygresor.se

Topdog lyfter Flygresor.se

Nu tar Flygresor.se sitt marknadsarbete ett steg vidare genom att även erbjuda användarna reseguider. Det är den högt specialiserade byrån Topdog SEO som har ansvarat för projektets alla delar.


 – Att vi erbjuder hela paketet – från webbplatsens innehåll, via de tekniska lösningarna till SEO är något som våra kunder nappat på, säger Topdogs Christian Rudolf.

 

När det gäller Google är resebranschen ett högintressant område på grund av den höga omsättningen. Flygresor.se är ett företag som länge hjälpt svenskar att hitta bra reseerbjudanden på nätet. Alltjämt handlar det om att snabbt ge den ressugna rätt information och guida vidare till bästa resebolag. Dessa leads konverterar snabbt.

 

 – I resebranschen är det blixtsnabba konverteringar. Köparna har förberett pengar för resan. Efter maximalt 15 minuter har de nappat på ett erbjudande, säger Christian Rudolf, Topdogs ägare.

 

Men det finns andra sätt att nå kunder än genom spikraka sökkedjor till låga priser. Det är där Flygresor.se nu också vill vara. Satsningen på reseguider till fler och fler destinationer ute i världen breddar greppet om kunderna och skapar effekt över lång tid.

 

 – Om du lyckas skapa bra innehåll och kombinerar det med rätt utförd SEO leder det till ökad trafik. En sådan satsning blir ofta mer lönsam än annonser i det långa loppet, säger Christian Rudolf.

 

Projektet som inleddes i somras, lanserades under hösten och innebar att Topdog fick bygga helt nya delar till Flygresors sajt. Att en byrå tar ett helhetsgrepp av den här typen är inte vanligt. Topdog har tagit hand om allt från den initiala analysen till teknisk utformning, design, content och SEO. Det är något som man på Topdog ser som sitt framgångsrecept.

 

 – Det är få företag i Norden som klarar av det här och vi är inget stort företag, men vi är duktiga på både planering och implementering och bryr oss verkligen om våra kunder, säger Christian Rudolf.


Antalet reseguider på Flygresor.se kommer att fyllas på kontinuerligt och innehåller information om allt från väder till underhållning och sevärdheter. Och exempel på några av destinationerna är New York, Dubrovnik, Lissabon och Tokyo. 

 

 – Med detta upplägg tror vi att vi blir ännu bättre på att ge våra kunder vad de är ute efter. Topdog har varit med oss hela tiden, säger Sofi Cederlöf som är marknadschef på Flygresor.se.

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!
  • iab sweden
  • webbdagarna
  • internetworld
  • DAGENS MEDIA
  • DiGital
  • BREAKIT