Av

Uppdaterad: September 01, 2023

Därför bör du låta en SEO-byrå sköta din Content marketing

Google är världens största marknadsplats för content. I denna video går Christian igenom vikten av att låta en SEO-byrå sköta din Content Marketing.

Transkribering av video:

Google – världens största marknadsplats för Content

Jag är av den åsikt att det är ett SEO-byrå som ska hantera din Content Marketing. Anledningen till detta är att Google är världens största marknadsplats för Content. Det finns informationsssökare – sökare av Content, sökare av svaren på frågor. Och det finns leverantörer av Content – mediasajter och andra sajter som levererar innehåll och svar till sökarna. Det en SEO-byrå gör är att hjälpa till i matchningen mellan sökarna av content och leverantörerna av content. Det är SEO som skalar din content marketing med x100

Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!

Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!

Vi på Topdog delar med oss av våra kunskaper inom SEO i videoform. Exempel på detta är denna videon där du får lära dig vad VD:ar och manegment team behöver veta för att fatta bra beslut avseende SEO!

Anmäl dig här för fler videos om content marketing!

Bra placering i Google innebär trafik under lång tid framöver

Den andra faktorn som också talar för att det är en SEO:are som ska hjälpa dig med din Content Marketing är tiden. Om du jobbar med sociala medier är det oftast så att det innehåll du skapar är aktuellt i två till fyra dagar, men skapar du innehåll för Google kan det vara aktuellt i flera år. Får du dessutom det innehållet att hamna på en bra placering i Google så kommer det innehållet att leverera trafik och förändring för dig under en väldigt lång tidsperiod.

Det är dessa skäl som jag tror är starka anledningar för att SEO-bolagen ska syssla med Content Marketing och inte Content-bolagen.

Så gör ett smartare val och låt en SEO byrå, vara din content marketing byrå

Författare

Christian Rudolf

VD och Sökmotorkonsult

Christian har +20 års av erfarenhet av SEO och digital marknadsföring. Denna erfarenhet inkluderar svåra segment som casino och finans men även globalt. Det som gör Christian bra på SEO är fokus på genomförande. Detta är det riktiga problemet inom SEO.