Därför bör du låta en SEO-byrå sköta din Content marketing
Google är världens största marknadsplats för content. I denna video går Christian igenom vikten av att låta en SEO-byrå sköta din Content Marketing.
Transkribering av video:
Google – världens största marknadsplats för Content
Jag är av den åsikt att det är ett SEO-byrå som ska hantera din Content Marketing. Anledningen till detta är att Google är världens största marknadsplats för Content. Det finns informationsssökare – sökare av Content, sökare av svaren på frågor. Och det finns leverantörer av Content – mediasajter och andra sajter som levererar innehåll och svar till sökarna. Det en SEO-byrå gör är att hjälpa till i matchningen mellan sökarna av content och leverantörerna av content. Det är SEO som skalar din content marketing med x100
Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!
Vi på Topdog delar med oss av våra kunskaper inom SEO i videoform. Exempel på detta är denna videon där du får lära dig vad VD:ar och manegment team behöver veta för att fatta bra beslut avseende SEO!
Anmäl dig här för fler videos om content marketing!
Bra placering i Google innebär trafik under lång tid framöver
Den andra faktorn som också talar för att det är en SEO:are som ska hjälpa dig med din Content Marketing är tiden. Om du jobbar med sociala medier är det oftast så att det innehåll du skapar är aktuellt i två till fyra dagar, men skapar du innehåll för Google kan det vara aktuellt i flera år. Får du dessutom det innehållet att hamna på en bra placering i Google så kommer det innehållet att leverera trafik och förändring för dig under en väldigt lång tidsperiod.
Det är dessa skäl som jag tror är starka anledningar för att SEO-bolagen ska syssla med Content Marketing och inte Content-bolagen.
Så gör ett smartare val och låt en SEO byrå, vara din content marketing byrå