Av

Uppdaterad: Februari 18, 2023

Vad en VD behöver veta om hur man gör ett SEO-projekt!

SEO kan framstå som obegripligt. När du sett denna videon har du koll på hur du som VD behöver tänka för att säkerställa att din organisation är framgångsrik med sin seo satsning.


SEO som ett Case

Idag ska vi prata om vad man behöver veta om SEO för att fatta bra beslut. Vi på TopDog ser SEO som ett Case, ska man bygga ett Case behöver man veta;

  • Vad man skall göra
  • Hur det skall göras
  • Vem som skall göra det
  • När skall det göra
  • Värde av projektet
  • Risker
Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!

Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!

Vi på Topdog delar med oss av våra kunskaper inom SEO i videoform. Exempel på detta är denna videon där du får lära dig vad VD:ar och manegment team behöver veta för att fatta bra beslut avseende SEO!

Anmäl dig här för fler videos!

Utförandet av sökmotorprojektet

Som beslutsfattare för ett SEO projekt bör man veta vad man ska göra, och hur man tillsammans med sin kund ska genomföra projektet. När man vet “vad” och “hur” så kan man börja diskutera och tilldela ansvar. Om man vill använda sig av en extern contentbyrå eller webbyrå är uppgiftshantering väsentlig, då man kommer ha allt fler involverade. Hur man än vill jobba så är det alltid viktigt att ha en rimlig tidsplan.

Värde  av SEO är viktigt

För att en beslutsfattare ska kunna ta ett insiktsfullt beslut måste man såklart veta värdet av SEO:n, detta för att kunna prioritera mellan andra projekt.

Risker inom SEO-projektet

Alla projekt har en risk. För att minimera risken så bör man tidigt skapa sig en god uppfattning om vart problem kan uppstå genom projektet. En planering krävs för att hantera möjliga uppkommande problem på vägen.

Insiktsfullt beslut kring SEO

Först när man gått igenom alla dessa steg kan man fatta ett insiktsfullt beslut. Som med alla välplanerade projekt så finns en större sannolikhet för bättre resultat när ledningen fattar ett insiktsfullt beslut om projektet

Författare

Christian Rudolf

VD och Sökmotorkonsult

Christian har +20 års av erfarenhet av SEO och digital marknadsföring. Denna erfarenhet inkluderar svåra segment som casino och finans men även globalt. Det som gör Christian bra på SEO är fokus på genomförande. Detta är det riktiga problemet inom SEO.