Av |

Lathund – Hur du skriver för sökmotorer!

Skriva för Google

Lathund för hur du skriver för Google och SEO:

  1. Skriv inte för Google, skriv för dina användare. Locka dessa användare då Google vill gå dit användarna vill gå!

Skriv inte det du vill skriva om, skriv det som dina användare vill länka till!
 

Tre sätt för att räkna ut vad folk vill länka till!

Det är såklart inte en promenad i parken att räkna ut vad folk vill länka till så du skall få tre tips av mig, som gör det lite mindre svårt!
Metod 1: Du kan allt om dina användare/läsare så du vet redan vad de är ute efter, vad de hungrar efter och vad som engagerar dem.
Metod 2: Använd Topsy för att räkna ut vad som är populärt hos andra! Topsy samlar data om vad folk twittrar om. Här kan du t ex enkelt se vad som är populärt hos disruptive och skriva innehåll som liknar det innehållet, men med din egen twist på innehållet. Därefter kan du kontakta dem som har delat innehållet och de dem twittra/länka/kommentera.
Skriva för SEO
Metod 3: Använd MajesticSEO för att analysera en sajts länkstruktur och upptäcka vilket innehåll som den sajtens användare länkar till. Därefter kan du skriva liknande innehåll men med din vinkel och kontakta dem som har länkat till disruptive och be dem länka till ditt innehåll. Nedan ser du vilket innehåll som är mest länkat på disruptive.

Använd majestic SEO för att förstå dina användare

Nu är det upp till dig att testa denna process. Om du väljer att göra det, skriv gärna en kommentar eller skicka ett mail och berätta hur det gick!

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!
  • iab sweden
  • webbdagarna
  • internetworld
  • DAGENS MEDIA
  • DiGital
  • BREAKIT