Av

Uppdaterad: Januari 04, 2023

Min process för att få många likes på Linkedin (och länkar)

I denna video delar jag min formel för att få likes och framgång på linkedin. Samma process kan också användas för att bygga länkar från mediabolag.

Skulle du använda dig av denna process, skriv gärna en kommentar om hur det gick!

Transkribering av video

Hej, jag heter Christian och driver ett företag som heter TopDog. Idag tänkte jag avslöja min formel för hur jag gör för att lyckas väldigt bra på LinkedIn och hur vi lyckas bygga bra länkar till vår sajt. Som många vet – länkar inom SEO är fortfarande viktigt. Formeln fungerar troligen på alla sociala medier.

Formel för framgång på Linkedin

Jag använder en formel som består av två steg; jag hittar en bit data, det kan vara någon annans data, det är ganska ofta vår egen data som vi tar fram om google eller sök. Den här datan ska kunna illustreras med hjälp av en bild, ett chart, en graf, en tabell. Sedan, i min uppdatering så adderar jag lite kunskap till den här datan och / eller en åsikt. Sen publicerar jag. Jag brukar få 30 – 80 likes. Vill man så finns det ett extra steg som ökar mängden likes 40 – 60 procent, det är om man kan koppla datan till ett event. Och med ett event menar jag en händelse, det kan vara julafton, valentines / alla hjärtans. Det kan vara sportevent, det kan vara delårsrapporter eller helårsrapporter. Alltså en händelse i media eller vårt samhälle. Då fungerar det väldigt bra.

Såhär bygger du länkar med samma formel

Samma metodik använder vi för att bygga länkar till vår sajt TopDog.nu. Vi tar fram en bit data, i detta fallet är det alltid vår egen data som vi tar fram – aldrig någon annans. Sedan pitchar jag den här datan till ett mediabolag; Dagens media, Resumé, IDG, Breakit, Dagens industri. Och även där har jag såklart adderat min åsikt. Data plus åsikt intresserar journalister, och i många fall blir det en länk till vår sajt på grund av detta. Ni får gärna kolla själva, våra backlinks på TopDog. Ja, ni får gärna prova detta och oavsett hur väl ni lyckas så skriv gärna i kommentarerna hur det gick. 

Exempel på länkar som byggs med denna metod

Från Breakit nedan

Länkbygge breakit
Såhär bra kan man lyckas med denna metodik
Författare

Christian Rudolf

VD och Sökmotorkonsult

Christian har +20 års av erfarenhet av SEO och digital marknadsföring. Denna erfarenhet inkluderar svåra segment som casino och finans men även globalt. Det som gör Christian bra på SEO är fokus på genomförande. Detta är det riktiga problemet inom SEO.