Blogg

  • Varför Content Marketing genom Google?
    iarding
    december 11, 2018

    Varför Content Marketing genom Google?

    Google är det enda redskapet för att bygga mycket trafik över tid, till din webbsida. Content (innehåll) I Google har lång livslängd då innehåll på så vis kan driva trafik i flera år. Detta i jämförelse med andra kanaler där innehåll har kort hållbarhet och man ständigt måste betala sin mediapartner för att få uppmärksamhet till sitt innehåll. Content Marketing i Google går om Native Advertising med hästlängder. För att lyckas uppnå det resultat som nedanstående skärmdump visar behöver ni förstå affären för er bakom Content marketing i Google. Detta gäller specifikt de typer av sökbeteenden som finns i Google.
  • Därför har välkända varumärken en fördel inom sök
    Christian Rudolf
    december 4, 2018

    Därför har välkända varumärken en fördel inom sök

    Googles användare längtar efter varumärken och sajter som de känner igen. Idag berättar vi varför ett välkänt varumärke ger en stor fördel när man arbetar med SEO och SEM. Transkribering av video Idag ska vi prata om varför kända varumärken har en fördel inom sök och SEO. Det många inte tänker på är att det är just sök som är Googles produkt. Oftast förknippas de ju med AdWords, men det är inte AdWords som gör att det görs 50 – 70 miljoner sökningar i Sverige varje dag. Det är för att Google ger ett mycket bra svar på de frågor
  • När ska man inte göra SEO?
    Christian Rudolf
    november 29, 2018

    När ska man inte göra SEO?

    SEO behöver inte alltid bli prioriterat. I denna video pratar Christian om när man kan avvakta med att satsa på sökmotoroptimering.  Transkribering av video När ska man inte göra SEO? Idag ska vi prata om när man inte ska göra SEO. Sådana som jag har ju alltid bias, vi tycker att man alltid ska göra SEO och att man ska göra det mycket. Men jag har lärt mig att det finns några situationer då man i alla fall kan trycka paus på sina SEO-aktiviteter. Nya bolag behöver inte alltid prioritera SEO Den första situationen är om det är ett nytt
  • Bli poppis i Google med Topdogs Länkscouten
    Christian Rudolf
    november 12, 2018

    Bli poppis i Google med Topdogs Länkscouten

    Vilka snackar om din sida..? Det vet Länkscouten! Med en knapptryckning hjälper Topdog dig bli en länksamlare. Helt gratis får du tips på nya kompisar som höjer din ranking och trafik. Hur gör man för att bli populär i plugget? Jo, naturligtvis genom att hänga med rätt kompisar. I Googles ögon innebär det att skaffa många bra länkar till din sida. Men hur vågar man fråga chans på någon, alltså vilka sidor som kan vilja länka till din? Det vet Topdogs nya, smarta tjänst Länkscouten. Självklart ska du testa redan nu! Du skriver bara in din domän och sedan berättar
  • Därför bör du låta en SEO-byrå sköta din Content marketing
    Christian Rudolf
    oktober 26, 2018

    Därför bör du låta en SEO-byrå sköta din Content marketing

    Google är världens största marknadsplats för content. I denna video går Christian igenom vikten av att låta en SEO-byrå sköta din Content Marketing. Transkribering av video: Google - världens största marknadsplats för Content Jag är av den åsikt att det är ett SEO-bolag som ska hantera din Content Marketing. Anledningen till detta är att Google är världens största marknadsplats för Content. Det finns informationsssökare – sökare av Content, sökare av svaren på frågor. Och det finns leverantörer av Content – mediasajter och andra sajter som levererar innehåll och svar till sökarna. Det en SEO-byrå gör är att hjälpa till i matchningen mellan
  • Anders Sjöberg om Topdog
    Christian Rudolf
    oktober 16, 2018

    Anders Sjöberg om Topdog

    https://topdog.wistia.com/medias/9p1h81b7me TRANSKRIBERING | Anders Sjöberg, fd Svedea  Anders Sjöberg, fd Ecommerce manager på Svedea om sin upplevelse av att driva ett SEO-projekt med Topdog Jag heter Anders Sjöberg och har arbetat med marknadsföring i ungefär 20 år, varav de senaste 10 åren med väldigt kraftig slagsida åt digital marknadsföring. Tre faktorer för framgångsrik SEO Jag tror att man som beslutsfattare när det gäller SEO först och främst måste förstå att det tar tid. Man måste också förstå att SEO köper man inte på kran – det går inte att köpa en box med SEO, vilket ju jag har träffat en del