Blogg

  • Consector om Topdog
    Christian Rudolf
    oktober 16, 2018

    Consector om Topdog

    https://topdog.wistia.com/medias/y1f7ltwxqb Pontus Holgersson, VD, Consector, om hur det är att genomföra ett SEO-projekt med Topdog. Consector är en låneförmedlare som erbjuder personlig rådgivning för att underlätta för privatpersoner att hitta de bästa lånevillkoren för såväl bolån som privatlån och kreditkort. Hur väl lyckas ni med SEO? Jag skulle säga att vi har en klar fördel gentemot våra konkurrenter då vi har arbetat med SEO under en längre tid. Vi har arbetat med SEO i närmare tre år, vilket gör att vi har ett väldigt försprång. SEO är ju ganska svårt att kopiera och göra fort, och många av våra konkurrenter
  • Tradera om Topdog
    Christian Rudolf
    oktober 16, 2018

    Tradera om Topdog

    https://topdog.wistia.com/medias/fu4kpyos3i TRANSKRIBERING | TRADERA OM TOPDOG Tradera om hur det är att jobba tillsammans med Topdog i ett SEO-projekt SEO kan ju delas in i fyra områden kan man säga. Det handlar om content, länkar, teknik och som övergripande paraplyområde; användarupplevelse. Vad är SEO för Tradera? För Traderas del så handlar SEO väldigt mycket om just den tekniska biten. Därför var det väldigt viktigt för mig när jag skulle starta SEO-arbetet här på Tradera att vi kunde jobba med en partner som alla på bolaget, tekniker såväl som icke-tekniker, kunde ha stort förtroende för, Vilken är er SEO-utmaning? Den största
  • Hur man räknar ut värdet av SEO
    Christian Rudolf
    september 24, 2018

    Hur man räknar ut värdet av SEO

    Christian diskuterar hur man tar reda på värdet av SEO och stegen som behövs för att nå dit. Detta för att sedan kunna påbörja sitt förändringsprojekt.  Transkribering av video: Idag ska vi prata om värdet av SEO. Det är ett lite udda ämne, men faktum är att det är ganska viktigt. Anledningen till det är att era kollegor i ledningsgruppen, eller om du redan sitter i ledningsgruppen, behöver veta ett ungefärligt värde av det man ska göra. Vet man inte det blir det väldigt mycket svårare att övertyga personerna i ledningsgruppen att faktiskt satsa pengarna, resurserna och förändringskapaciteten på ett
  • Vilken är den viktigaste faktorn för att lyckas med SEO?
    Christian Rudolf
    september 4, 2018

    Vilken är den viktigaste faktorn för att lyckas med SEO?

    I denna video delar vi med oss av den absolut viktigaste faktorn för att lyckas med SEO. Ledningens roll inom ett SEO-projekt är utan tvekan avgörande för projektets framgång. Längre ned i artikeln har vi även en video om den näst viktigaste faktorn för att din sökmotoroptimering skall bli framgångsrik. Transkribering av video Vilken är det viktigaste faktorn för att lyckas med SEO? Jag vill hävda att det är att ledningen i bolag får lov att fatta ett insiktsfullt beslut i avseende om att lyckas med SEO. Vad är då ett insiktsfullt beslut? Jo, det är ganska enkelt  – Vad
  • Organiska länkar
    Christian Rudolf
    augusti 7, 2018

    Organiska länkar

    Vad är organiska länkar?   En organisk länk är när en hemsida använder rätt nyckelord, också kallat sökord, för att naturligt hamna bland det en potentiell kund har sökt efter. Den här typen av länk handlar om att följa sökmotorernas algoritmer och förstå sig på vad människor söker efter och använder för ord när de söker.   Hur gör man organiska länkar?   Innehållsrikt och värdefullt innehåll genererar kunderna något som de vill ha och detta kan leda till att en läsare i sin tur länkar till artikeln när de själva skriver ett inlägg. Detta är organiskt länkbygge, när en
  • SEO Stockholm
    Christian Rudolf
    augusti 7, 2018

    SEO Stockholm

    SEO-byråer i Stockholm är digitala byråer som strategiskt ser till att kundernas webbsidor hamnar högt bland sökresultaten på sökmotorer, såsom Google, Yahoo och Bing, i syfte att locka till sig mer trafik. Rangordningen sker vanligtvis via algoritmer och därför kan en SEO-konsult på en SEO-byrå optimera de faktorer som algoritmerna tar hänsyn till.   En SEO-byrå jobbar således med en organisk typ av marknadsföring åt företag och kan ses som en digital byrå, då tjänsterna innebär en specificerad typ av digital marknadsföringsstrategi.