Så här sparar du pengar på AdWords genom bra SEO
Transkribering av videon
Hej, jag heter Christian och jag driver en sökbyrå som heter Topdog. Vi jobbar mycket med SEO och Content Marketing, faktum är att det är det enda vi gör varje dag.
En fråga vi ska prata om idag är hur SEO kan hjälpa er AdWords.
Det är inte ett välkänt faktum att när man förbättrar sin SEO så ger det också möjlighet till att spara pengar på sin AdWords, eller att expandera den. Låt mig förklara.
Vi tar ett exempel från min bransch, sökmotoroptimering. Sökmotoroptimering är inte ett ord, det finns X-antal varianter, X-antal behov. När man då bryter ner de här olika behoven inom sökmotoroptimering så ser man hur olika dem är. Exempelvis, man har ordet ”sökmotoroptimering” men man har också ordet ”sökmotoroptimering Stockholm”, ”sökmotoroptimering Göteborg”, ”sökmotoroptimering Malmö” och så vidare.
När man då skapar dem här landningssidorna och använder dem i AdWords så går Quality Scoren upp på ert konto och då går priset ner. Då är det också rimligt att tro att konverteringen går upp.
Så när ni förbättrar er SEO, när ni bättre möter användarnas behov i Google, så kommer ni spara pengar på andra ställen eller öka er effektivitet, beroende på hur ni mäter.
Vill ni diskutera detta närmare eller lära er hur man skapar dessa sidor, kontakta mig gärna.
Vill ni se exempel på hur vi har gjort så kan ni Googla “sökmotoroptimering Stockholm” eller “sökmotoroptimering Göteborg”, så kan ni se hur vi har byggt det på vår sajt och får en referensram.
Tack för mig.