Av |

Tre frågor att ställa vid köp av SEO

Vad ska du tänka på och vilka frågor är viktiga att ställa när du ska köpa SEO av en byrå? I videon lyfter Christian Rudolf ämnet och ger tips på tre frågor som du bör ställa vid köp av SEO.


Transkribering av videon:

Jag säljer sökmotoroptimering fem dagar i veckan. Det betyder att jag vet hur man gör när man säljer SEO. Men det betyder också att jag vet vad man bör tänka på när man köper SEO.

 

Genomförande av SEO

Den viktigaste faktorn du som kund behöver tänka på när du köper externa SEO-tjänster är implementering. Det är ganska många där ute som vet vad som behöver göras för att du ska lyckas med SEO. Det är ganska få som vet hur man genomför det hos dig. Det beror på att SEO inte är en sak, det är egentligen ett ganska komplext projekt. SEO består av content, teknik, länkar och användarupplevelser. Som konsult rår man inte över någon av dessa faktorer, man måste alltid jobba genom kunden för att lyckas med dem. Därför blir frågan om implementering, eller hur vi gör, viktig. Kan man inte besvara denna fråga på ett mycket bra sätt, då bör du undvika den byrån.

 

Värdet av SEO

Den andra frågan som du bör ställa byrån är om de kan hjälpa dig att räkna ut värdet av SEO. Jag har lärt mig att en organisation sällan är benägen till SEO. Den blir benägen till SEO när den vet värdet av SEO, för då vet man vad man missar. Organisationer gillar inte att missa saker och ting, så genom att ta fram information om värdet så ökar du helt enkelt sannolikheten att de du jobbar för lyckas med SEO.

 

Misslyckande inom SEO

Faktor nummer tre; Du bör fråga byrån under vilka omständigheter de misslyckas. Vi har kört många SEO-projekt. De vet vilka faktorer hos de själva och hos kunden som leder till ett SEO-projekt med ett icke önskat utfall. Så genom att fråga byrån när de inte lyckas får du helt enkelt veta dessa faktorer och därmed kan du undvika de faktorerna i det SEO-projektet som du vill köra.

 

Tack. Det här var mina erfarenheter kring vad man ska tänka på när man köper SEO.

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!
  • iab sweden
  • webbdagarna
  • internetworld
  • DAGENS MEDIA
  • DiGital
  • BREAKIT