Av |

Länkscouten hjälper dig att få länkar till din webbsida

Länkscouten övervakar ditt varumärke i Google

Transkribering av text:Välkomna till vår applikation Länkscouten! Vi hjälper ibland våra kunder med länkar, och till skillnad från många andra har vi inget länknätverk med SEO-satellitsidor som vi länkar till våra kunder på. Vi har valt att vara utlämnade åt våra kunders varumärken. Genom att de gör intressanta saker kan vi säkerställa att de får länkar. Och ett av de verktyg/processer som vi använder oss av är Länkscouten. Den övervakar ett varumärke i google, och laddar i princip ner alla sökresultaten för varumärket. Logiken är att om ett företags varumärke har nämnts – dvs. att någon har skrivit “Clas Ohlson”, “Sportamore” eller “GB glass”, då kan man kontakta dem och be dem att förvandla omnämnandet till en länk. På så sätt bygger man länkar till sin kunds sajt eller sin egna sajt.

Länkscouten snabbar upp länkprocessen

Att leta länkmöjligheter är ganska tidskrävande. Du måste sitta och hamra i google, sedan måste du leta upp kontaktuppgifter. Därefter måste du ha ett pitch-mejl, ett uppföljningsmejl och ibland blir det även ganska många mejl fram och tillbaka. Man behöver alltså verktyg för att göra den här processen snabbare – och det är det som Länkscouten gör. Man skriver in sitt varumärke i verktyget och låter det jobba i några minuter, därefter får man ett mejl med en csv-fil. Den filen kan man sedan importera i Excel och där står det vilka sajter som är möjligheter, dvs. där er sajt är nämnd men länk saknas och då kan man kontakta dessa. Inom kort kommer det också att komma nya versioner där man kan välja vilka länder som ska inkluderas och man kommer att få kontaktuppgifterna inbakade i csv-filen så att man sparar tid när man ska skicka ut sin länkförfrågan.

 

Prova gärna Länkscouten – googla bara “Länkscouten” så dyker den upp – den är helt gratis att använda!

Isabelle Arding
Isabelle Arding
Specialist - Content Marketing & SEO
Isabelle Arding heter jag och ansvarar för strategi och genomförande av Outreach-kampanjer för kunder såsom Svedea, Lifesum, Consector och andra kända varumärken. Har varit med och designat Topdogs process för Contentskapande. Byggt webb-appar och lanserat dem, exempelvis Länkscouten.
  • iab sweden
  • webbdagarna
  • internetworld
  • DAGENS MEDIA
  • DiGital
  • BREAKIT