Topdog söker 3 SEO-konsulter som vill till nästa nivå Sök här!

hide

Sökmotoroptimering för stora varumärken!

nav-trigger

Av in December 29, 2013

Föreläsning i Sökmotoroptimering – Lär dig vad Proffsen gör & hur de Tänker!

Dela här

Aldrig någonsin har sökmotoroptimering varit så hett som det är idag. Samtidigt finns det ganska få personer som jobbat +10000 timmar av SEO, i de svåraste segmentet, för stora kända varumärken. Så vill du verkligen veta hur sökmotoroptimering går till, när proffsen arbetar, har du kommit rätt.

Jag, Christian Rudolf är en av de mer seniora sökmotorkonsulterna i Sverige. Mitt dagliga arbete är att hjälpa svenska företag förstå att Google och säkerställa att de kan dra nytta av de stora möjligheter som Google skapar åt andra. Jag ger strategiska råd, skapar processer för sök och ofta genomför jag även dessa processer taktiskt åt företagen.

Föreläsningar sökmotoroptimering

Christian Rudolf, erfaren sökmotorkonsult

Sök är något av ett mysterium för de flesta. Inte så att det egentligen är så svårt utan för att det går inte att se på Google hur stora de är. Få personer har också upplevt en förstaplats och sett de stora mängderna trafik & konverteringar som trillar in på ens webbsida, när det händer. Varje månad görs det 100 miljarder sökningar i Google. 15% av dessa sökningar har Google aldrig sett tidigare. Utöver det äger de världens största online annonsnätverk. Googles tillväxt under 2015 motsvarar omsättningen från två Facebook. Google är ett ekonomiskt ekosystem som är störra än alla de andra på internet tillsammans.

Om allt detta kan jag berätta, illustrera, förklara och lära ut till era konferensbesökare. När du lyssnar på mig förstår du Google bättre, hur de påverkar oss och vad du måste göra för att nyttja denna möjlighet som Google erbjuder oss.

Exempel på ämnen inom Sökmotoroptimering jag kan berätta om:

  • Sökmotoroptimering och sökmarknadsföring för stora varumärken.
  • Hur bör tråkiga B2B företag använda sök för att hitta fler kunder?
  • TV reklam och sök är som äpplen och kanel, men gör du rätt?
  • Sökmotoroptimering för ehandlare.
  • Sökmotoroptimering, the dark arts.
  • Google, det nya tidningstället för mediabolagen.
  • Sök, den hemliga ingrediensen i receptet “Bättre marknadsföring”

 

När jag gör föreläsningar försöker jag jobba med konceptet “Nyttigt, Konkret & Underhållande”. För att dina konferensbesökare skall vilja återkomma måste jag ge dem kunskap och information som är till gagn för dem specifikt. Det måste också på något plan vara kunskap de kan använda redan nästa dag, oavsett, vad de pysslar med. Min kunskap måste vara intressant och rolig att konsumera.  Jag förstår att min föreläsning är en del av dina produkt “konferans” och gör jag ett bra jobb, får du som konferens ägare, lättare att sälja konferensen nästa gång.

Givet dessa insikter tycker jag du skall ha en dialog om vad som är viktigt för dina besökare, då kan jag sätta ihop en bra föreläsning med en säljande titel, som uppfyller mina mål.

Exempel på föreläsningar om Google och Sök

September 2014 höjj jag en mycket uppskattad föreläsning på Webbdagarna i Göteborg vars namn var “3 SEO-trender Google inte vill att du skall känna till”. Den filmades och resultatet ser du nedan. Den fick mycket bra feedback. Av över 50 föreläsningar var min rankad 8. Av alla kunskapspåren som IDG döpte min typ av föreläsning, var jag rankad delad första plats. Här finner du feedbacken från konferensen besökare. Av fem möjliga fick jag 4,2

3 SEO trender som Google inte vill att du skall känna till

Åsikter om mig som föreläsare:

Christians föreläsning Köp SEO som ett proffs gav en bra överblick över vad du som beställare ska tänka på vid en SEO-upphandling. Christian förmedlade intressanta insikter och mixen av helhet och detalj gjorde att det blev intressant både ur ett strategisk och ett mer konkret perspektiv. Föreläsningen ledde till många intressanta diskussioner i vilka det blev tydligt att Christian kan SEO utan och innan. Jag kan varmt rekommendera Christian som föreläsare inom sök!”

/Fredrik Malmsten, Aggregate Media

Jag anlitade Christian för att föreläsa inom SEO. Målet var att kombinera handsontips i SEO med att förmedla bilden av ekosystemet Google för att skapa strategisk förståelse. Jag är mycket nöjd med både leverans och utfall. Christian var mycket bra på att anpassa sig för målgruppen och att förmedla komplicerade samband på ett enkelt och intressant sätt.

/Gustav Borg, Head of Traffic Development Schibsted Growth

Kontakta mig för en diskussion om att ha en föreläsare om om Google och sökmarknadsföring

Du kan ringa mig på 0708140833 eller maila på [email protected] om du behöver någon som pratar om Google och sökmotoroptimering, på din konferens. Observera att det är betalda uppdrag.

Christian Rudolf

Christian Rudolf

Ägare av Topdog!

Christian är Topdogs ägare och Senior Sökmotorkonsult med +10000 timmar av Sökmotoroptimering & Processutveckling för internetmarknadsföring för de allra svåraste segmenten i Google.

One Response

  1. Ebba Guhnby says:

    Som student på Hyper Island fick jag tillfället att ta del av Christians SEO-kunskaper under en hel dag. Utöver en lärorik föreläsning så höll han i en praktiskt workshop som fick klassen att engagera sig på ett sätt som få föreläsare har fått oss till. Förutom värdefulla knep & råd så gav Christian mig ett helt nytt intresse för SEO. Får du en möjlighet till att lyssna på Christian så ska du ta den!

    http://www.ebbaguhnby.com

Ställ gärna en fråga angående artikeln

*