Av |

Därför bör du anlita en SEO-Byrå

Christian berättar om varför du bör anlita en SEO-byrå och förklarar tre viktiga faktorer som är med och avgör.


Transkribering av video:

Varför de flesta bolag bör anlita en SEO-byrå

Idag ska vi prata om varför jag tycker att de flesta bolag bör anlita en SEO-byrå.Det faktum att du har en egen person som kan SEO är faktiskt inte ett argument för att inte även anlita en byrå . Anledningen till detta är att byråer kommer med ett antal speciella benefits;

Jobba löpande mot toppen av Google

En byrå jobbar löpande mot toppen för många kunder hela tiden, och det betyder att gänget på byrån tillsammans skeppar väldigt många fler problemlösningar än vad din SEO-ansvariga klarar av att göra. Om du har en byrå som jobbar med 20 – 30 kunder så vågar jag påstå att det är några större teknikuppdateringar varje månad som görs. medan du och dina inhouse-SEO:are kanske bara skeppar en teknikuppdatering i kvartalet för att det är ganska komplext. Detta gör alltså att byrån i sin tur samlar på sig många erfarenheter. Och eftersom det är så att Google inte alltid berättar vad de gör och man behöver upptäcka det den hårda vägen, kan det bli så att det händer grejer i Google medan ni är upptagna med att långsamt skeppa grejer och ni kanske inte upptäcker det förrän det är för sent.

Tydlig SEO metodik

Den andra faktorn som gör att jag tycker att byråer bör vara med i processen på olika sätt är att många byråer (kanske inte alla men många) har en tydlig metodik. Man behöver inte alltid hålla med om metoderna, men just det faktum att de har en metod för att påverka kunden gör att personen som jobbar med inhouse-SEO också blir mer effektiv.

Specialiserade processer

Den sista faktorn som gör att jag tror att en byrå bör passa dig oavsett vad är att SEO består av ett antal specialiserade processer. Det är inte alltid så att dina SEO-ansvariga klarar av att genomföra alla de processerna. Och det för att processerna bygger på kunskap, teknik, ibland betalningar och skalbarhet och det är oftast lättare för en byrå som jobbar med många kunder att verkligen säkerställa att man har många och fungerande processer. Det är de processerna som du kan nyttja när du blir kund hos byrån, och det gör i sin tur dina inhouse-SEO:are mer effektiv.

Berätta gärna i kommentarerna vad du tycker om att använda en SEO-byrå eller inte, så ska jag delta i diskussionen.

Christian Rudolf
Christian Rudolf
Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!
  • iab sweden
  • webbdagarna
  • internetworld
  • DAGENS MEDIA
  • DiGital
  • BREAKIT