Vad du behöver veta om SEO om du gör Content Marketing (podd) Lyssna här!

hide

Sökmotoroptimering för stora varumärken!

nav-trigger

Av in , , oktober 26, 2018

Därför bör du låta en SEO-byrå sköta din Content marketing

Dela här

Google är världens största marknadsplats för content. I denna video går Christian igenom vikten av att låta en SEO-byrå sköta din Content Marketing.

Transkribering av video:

Google – världens största marknadsplats för Content

Jag är av den åsikt att det är ett SEO-bolag som ska hantera din Content Marketing. Anledningen till detta är att Google är världens största marknadsplats för Content. Det finns informationsssökare – sökare av Content, sökare av svaren på frågor. Och det finns leverantörer av Content – mediasajter och andra sajter som levererar innehåll och svar till sökarna. Det en SEO-byrå gör är att hjälpa till i matchningen mellan sökarna av content och leverantörerna av content.

Bra placering i Google innebär trafik under lång tid framöver

Den andra faktorn som också talar för att det är en SEO:are som ska hjälpa dig med din Content Marketing är tiden. Om du jobbar med sociala medier är det oftast så att det innehåll du skapar är aktuellt i två till fyra dagar, men skapar du innehåll för Google kan det vara aktuellt i flera år. Får du dessutom det innehållet att hamna på en bra placering i Google så kommer det innehållet att leverera trafik och förändring för dig under en väldigt lång tidsperiod.

Det är dessa skäl som jag tror är starka anledningar för att SEO-bolagen ska syssla med Content Marketing och inte Content-bolagen.

Christian Rudolf

Christian Rudolf

Ägare av Topdog!

Christian är Topdogs ägare och Senior Sökmotorkonsult med +10000 timmar av Sökmotoroptimering & Processutveckling för internetmarknadsföring för de allra svåraste segmenten i Google.

Ställ gärna en fråga angående artikeln

*